Spring naar inhoud

Hup Holland Hup!

Vol enthousiasme wapper ik met de Nederlandse vlag. ‘Hier gaan we wat mee doen! Zondag is de finale van het WK voetbal, en ik ga een leuke post maken met een foto of filmpje! Hup Holland Hup!’. Ik zie het al helemaal voor me: we maken een filmpje waarin Destiny de vlag oppakt, er een stukje mee loopt of mee zwaait, ik knal er een tiental goeie hashtags onder en hey presto. Dat móet een toppertje worden op social media!

Na een minuut of tien is het gelukt. Ik ben blij met het resultaat: niet alleen laat ik zien hoe ik zelf met mijn paard werk (handig, want mijn doelgroep zijn paardvriendelijke mensen dus dan mag ik wel even pochen hoe leuk ik zelf met mijn meisje ben toch?) en showcase ik Destiny’s kunsten (want veel paarden staan bij het rúiken van zo’n vlag al aan de andere kant van de bak), maar ik haak ook nog eens leuk in op een belangrijk sociaal evenement.

Wat kan er in godsnaam mis gaan? Nou… eh… ik weet niet of je het filmpje inmiddels gezien hebt, maar op de foto zie je denk ik ook wel wat er mis is gegaan. Het is vrij duidelijk, je moet wel oliedom of stekeblind zijn om niet te zien dat die vlag dus gewoon keihard op zijn kop hangt. In plaats van rood-wit-blauw supporten wij zondag blauw-wit-rood. Oeps...

Echt jongens, hoe duidelijk kan het zijn? IEDEREEN die ik ernaar vraag , ziet het gelijk. Echt iedereen. Van de vriend van cameravrouw Elianne tot mijn moeder tot ALLE bezoekers van mijn Facebookpagina. Alleen wij niet. Elianne en ik stonden er met onze neus bovenop, en hebben finaal over dit ‘detail’ heen gekeken.
En dit is dus die blinde vlek, die we allemaal wel ergens hebben. Op persoonlijk gebied, maar zeker ook op het gebied van je bedrijf. Als je ergens te dicht bovenop zit, als het voor jou al helemaal duidelijk is wat je wilt uitdragen, als je met andere dingen bezig bent, is er altijd wel ergens iets dat je over het hoofd ziet.

Je werklocatie staat bijvoorbeeld niet op je website, je past de Kleine Ondernemers Regeling niet toe, er is nergens een foto van jezelf te bekennen, er mist contactinformatie op je pagina, je vergeet BTW bonnetjes te bewaren omdat je geen idee hebt dat je de voorbelasting mag afrekken (ook van je auto trouwens!)… zomaar een greep uit wat er mis kan gaan.

Hoe goed je zelf ook leest, hoe vaak je alles nog eens doorloopt, er is bijna altijd wel iets waar je overheen kijkt. Daarom is het zo waardevol af en toe eens iemand met je mee te laten kijken. Interesse in een snelle checkup van de staat van jouw bedrijf en gegarandeerd twee tips waar je direct mee aan de slag kunt? Pb of mail me dan voor een gratis strategiegesprek! Zodat jij er niet pas achteraf achter komt dat je die vlag op zijn kop houdt…