Inspiratie, motivatie, strategie

Ondernemersdag
26 november

 

Thema: Dromen & Doelen

Je bent niet de enige….

…. die zich inzet voor paardenwelzijn. Die haar bedrijf vormgeeft vanuit een diep verlangen de wereld mooier te maken voor mens en paard.

Maar omdat wij weten dat het soms wel eenzaam kan voelen, organiseren we op 26 november een verbindende, inspirerende dagen met gelijkgestemden.

Een dag waar je kunt netwerken met andere welzijnsgerichte ondernemers. Waar je betrouwbare professionals leert kennen om je klanten naar door te verwijzen. En bovenal, een dag waar je voelt dat je niet de enige bent die zich inzet voor paardenwelzijn.

Oh, en we werken ook nog ‘even’ aan je Dromen en Doelen voor 2023….

Wat gaan we doen?

Dromen

hearts icon

In de ochtend stemmen we af op jouw dromen. We beginnen met een korte visualisatie, en daarna ga je een visionboard maken. Wij zorgen voor alle benodigde materialen. Er liggen mooie tijdschriften, lijm en scharen voor je klaar. Het enige wat jij mee hoeft te nemen, zijn jouw dromen en wensen voor 2023.

hearts icon

Een visionboard maken is een heerlijke manier om lekker weg te dromen, maar ook om wensen inzichtelijk te maken die ‘onder de oppervlakte’ aanwezig zijn. Omdat je vrij bent om ongedwongen te knutselen, zoeken en puzzelen, kom je achter dingen waarvan je eigenlijk niet wist dat je ze wilde. Laat je verrassen door hoe krachtig en inspirerend dit is!

 

Doelen

star icon

In de middag ga je jouw dromen omzetten naar concrete doelen. Stap voor stap breng je focus en structuur aan. Langetermijndoelen splitsen we op, en zo krijg je helder wat datgene is waar jij in 2023 aan wilt gaan werken. Deze jaarplanning geeft je steun en overzicht.

star icon

Daarna ga je daar concrete acties aan verbinden – zodat het niet bij dromen alleen blijft, maar 2023 het jaar wordt waarin je echt stappen zet om die dromen waar te maken! Met de praktische opdrachten begeleiden we je stap voor stap doorheen de verdere uitwerking van je jaarplanning. Zodat jij in 2023 je bedrijf lekker kunt laten (door) groeien en nog meer paarden kunt helpen!

 

Hoe ervaren mensen onze Ondernemersdagen?

“Gister was de paard vriendelijke ondernemers dag die @monique.dorst en @business.support.shari georganiseerd hadden. Ik ben samen met Nienke van @paardoptimaal er heen gereden. Een super leuke toffe dag met allerlei activiteiten en lekker netwerken met andere paard vriendelijke collega’s!
In de ochtend wat theoretische zaken, en in de middag aan de slag om content te maken en kijken waar je zelf mee aan de slag wilde. Samen met Laura van @paardentuinen, Jessica van @gezondepony.nl & Marloes van @ukiespaddockparadise hebben we een hilarische middag gehad. Waarop wij zeiden, dat gaan we vaker doen! 😁

Als je twijfeld om de volgende keer ook mee te gaan, zeker doen! Was echt een hele toffe dag. 😍 Ik ga vandaag nog lekker even nagenieten en wens jullie nog een hele fijne zondag.”

Iris, Creatief voor Paarden

Het programma

star icon  We beginnen de dag uiteraard met koffie, thee en wat lekkers. Er is gelegenheid om even rustig te landen op de locatie en te bekomen van de reis. Om 10 uur openen we het programma met een kennismakingsactiviteit, zodat je snel nieuwe mensen leert kennen en je je op je gemak gaat voelen in de groep. Don’t worry, het is niet het standaard voorstelrondje…

star icon   De rest van de ochtend staat in het teken van het maken van je visionboard. Je bladert door mooie, inspirerende tijdschriften (vanzelfsprekend met afbeeldingen van blije paarden!), kiest de mooiste plaatjes uit, en verwerkt ze tot een prachtig board wat symbool staat voor jouw dromen en wensen. Je krijgt weer helder waarom je je bedrijf ook alweer was gestart, waar je naartoe werkt, en welk gevoel deze prachtige missie je geeft.

star icon  Dan is het tijd voor een lekkere lunch, waarbij er alle gelegenheid is om ervaringen en verhalen uit te wisselen met je mede-ondernemers. Waar lopen zij tegenaan in hun bedrijf? Hoe lossen ze dat op? Waar worden ze blij van, en waarom doen ze wat ze doen?

star icon   Waar de ochtend gericht was op dromen, gaan we in de middag met praktische strategie aan de slag. We bekijken hoe je jouw wensen en dromen kunt gaan realiseren. Wat heeft meer tijd nodig, en wat kan in 2023 al? En hoe kun je volgend jaar de eerstvolgende stappen gaan nemen richting je lange-termijn-dromen? Je maakt een jaarplanning waarin je de praktische stappen en subdoelen voor 2023 vastlegt.

star icon  Rond half 4 komen we weer bij elkaar om de dag gezamenlijk af te sluiten, en om 4 uur is het programma afgelopen. Wil je nog lekker nakletsen? Blijf dan even rustig te landen of geef je op om mee uit eten te gaan.

dromen doelen

Praktisch

Datum: 26 november 2022
Tijd: 10:00 – 16:00
Locatie: Aarschot, België
Inclusief: lunch, koffie/thee
Deelnemers: minimaal 10, maximaal 30
Investering: €100,- per persoon, duo-ticket voor €175,-
Early bird tarief: €90,- per persoon, duo-ticket voor €160,-

Programma

9:30 ontvangst met koffie/thee
10:00 opening programma en kennismakingsactivtieit
10:45 vision board maken
13:00 lunch
14:00 jaarstrategie 2023
15:30 gezamenlijke afsluiting

Aansluitend: borrel en avondeten (beiden op eigen kosten)

Wie zijn wij?

Monique Dorst

Monique Dorst

Ondernemerscoach

Shari van Durme

Shari van Durme

Online business manager

Lees meer over ons

Vlaams vs Nederlands, gestructureerd vs inspiratiegedreven, maar beiden krachtige, enthousiaste professionals met een passie voor paardenwelzijn. Wij zijn Shari en Monique, en bundelen onze zéér uiteenlopende talenten om dit najaar voor jou een topdag neer te zetten.

Shari komt uit België en Monique uit Nederland. Beiden zijn we clickertrainers die steeds meer begonnen in te zien dat er veel mis is in de paardenwereld, en beiden voelden we ons geroepen hier een actieve rol in te pakken. Monique doet dit als ondernemerscoach (maar helpt ook met de uitvoering), Shari als online business manager (maar denkt ook strategisch mee).

We zouden concurrenten kunnen zijn, maar wij geloven in community over competition en hebben onze handen ineengeslagen om samen een extra mooi, waardevol en inspirerend evenement te kunnen organiseren. Onze kwaliteiten vullen elkaar dus perfect aan, en daar ga jij op deze dag van profiteren!

Wat we delen:
hearts icon Beiden zijn we clickergekkies. Shari heeft zelfs haar eigen podcast hierover, Clickertalk, en Monique geeft regelmatig presentaties of workshops over clickertraining.
hearts icon We houden van paarden! Niet van prestaties, winstpunten, of mooie spullen, maar van paarden.
hearts icon Allebei hebben we een sterke visie op paardenwelzijn en vinden we dat er een stevige verandering nodig is in de paardenwereld. Soms worden we hierom extreem en/of onaardig gevonden, maar gelukkig kunnen we daar allebei goed tegen.
hearts icon We zijn niet bang om uit te dragen waar we voor staan, en zijn beiden kritisch op de professionals waar we mee willen werken. Je hoeft niet overal hetzelfde over te denken als wij, maar we werken alleen met mensen die de paardenwereld verbeteren.
hearts icon Maar we zijn allebei wel heel aardig hoor! We geloven er alleen sterk in dat het belangrijk is te werken op een manier die bij jou past, omdat je dan de klanten aantrekt waar je het meest gelukkig van wordt. Dat wil niet zeggen dat we in onze vrije tijd sportstallen belegeren of stapmolenfabrieken in de fik steken.
hearts icon Beiden hebben we een podcast. Shari presenteert ClickerTalk, Monique de Hippische Ondernemers Podcast. Luister ze alvast als je ons wat beter wilt leren kennen!

Waarin we verschillen:
heart leaf icon Structuur vs chaos…. Shari is een crack in structureren en nauwkeurig werkten, Monique gaat lekker op improviseren en zien waar het schip strandt.
heart leaf icon Onze burgerlijke staat. Monique is verstokt vrijgezel en heeft geen enkele kinderwens, Shari is mama van Elias en Alexis.
heart leaf icon We zijn een internationaal gezelschap, wat uiteraard ook terugkomt in ons taalgebruik. Shari zegt bijvoorbeeld altijd u, Monique nooit.
heart leaf icon Onze websites. Monique is gek op knutselen aan haar site en die is dus eigenlijk altijd up to date. Die van Shari? Kijk zelf maar…

Heb je zin gekregen om op 22 oktober met ons samen aan de slag te gaan?
Wil je van Shari leren hoe je je content superstrak structureert, of je door Monique laten inspireren om ongedwongen en zonder zenuwen op beeld te verschijnen? En wil je dat ook nog eens doen in een groep inspirerende mede-ondernemers die jouw passie voor paardenwelzijn delen? Super tof! We hebben je er heel graag bij.

Hoe het allemaal begon…

‘Weet je wat echt tof zou zijn? Een evenement speciaal voor ondernemers die zich inzetten voor paardenwelzijn!’
‘Kun je anders niet eens een netwerk-event organiseren ofzo?’
‘Ik vind het maar een eenzame reis hoor, dat ondernemen… Ik zou me graag meer verbinden met gelijkgestemden, maar ik weet niet zo goed hoe.’

Zomaar wat vragen en opmerkingen die wij, Shari en Monique, de afgelopen tijd te horen kregen. Meerdere mensen vertelden ons dat ze zo graag meer zouden netwerken, maar niet zo goed weten hoe. Dat ze betrouwbare professionals missen om hun klanten naar door te verwijzen. Dat ze zich soms eenzaam voelen, omdat de mensen in hun direct omgeving weinig snappen van wat ze nu eigenlijk doen in hun bedrijf. Hoe vaker we dit hoorden, hoe meer we voelden dat we hier iets mee moesten. En zo geschiedde: het idee voor onze eerste ondernemersdag was geboren!

Een aantal gezellige zoomcalls later, hadden we het thema en de datum bepaald. Toen kwam het spannendste deel van het proces… zouden jullie wel écht net zo enthousiast zijn als wij? Al snel merkten we dat we ons daar geen zorgen over hoefden te maken! De inschrijvingen voor de interesselijst liepen binnen en de tien pre-sale tickets die we aanboden om animo te testen waren binnen twee uurtjes weg!

Toen wisten we: het gaat nietb lijven bij deze dag alleen! Dit gaan we vaker doen! Heel graag verwelkomen we je dus (opnieuw?) op 26 november, om samen met gelijkgestemden te gaan werken aan jouw netwerk, visie, en strategie!

Inschrijven

Vul het formulier hieronder in. Je ontvangt dan binnen enkele dagen een factuur van Shari. Zodra je deze hebt betaald, reserveren we jouw plekje!

Enkel ticket of duo-ticket?

10 + 13 =

Twijfel je nog?

Niet doen! Dit wordt echt een hele toffe dag. Omdat we echter weten dat je dat niet gaat geloven op onze mooie blauwe ogen alleen, beantwoorden hieronder een aantal veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij? Mail hem dan naar info@moniquedorst.nl!

Ik vind het een beetje ver weg...

Trust me, hier wil je wel voor rijden! Dit wordt zó gaaf. Met een duo-ticket neem je iemand uit je regio mee, en dan carpool je gezellig en is de rit zo voorbij.

Wil je jezelf verwennen? Boek dan een overnachting op de locatie (in een blokhut) of in het nabijgelegen Etten-Leur. Wil je echt knallen? Boek dan de dag ervoor of erna een flexwerkplek in de regio en maak er een mini-workation van voor jezelf.

Ik werk in een heel andere regio, is dit dan wel nuttig voor mijn netwerk?

Het internet is je playground, dus ook voor jou is dit nuttig!

Wil je toch echt persé mensen uit je eigen regio ontmoeten? Vraag maar even bijn ons op wie er al komen. Wellicht kun je dan zelfs carpoolen, das milieuvriendelijk én je spaart centjes uit.

Is het de investering waard?

Je leert hier skills waar je in de toekomst tijd mee gaat besparen, dus dan kun je lekker klanten gaan helpen en dat levert geld op.

Sowieso ga je met deze skills meer klanten trekken, dus die euries gaan binnenrollen hoor! Als je wat je deze dag maakt zou moeten uitbesteden, zou het je honderden euro’s kosten.

Brr, allemaal enge mensen die ik niet ken.... Dat vind ik spannend!

We gaan je natuurlijk niet in je eentje al die griezels laten ontmoeten. We hebben beiden een onderwijsachtergrond en weten dus hoe we een groepsdynamiek kunnen creëren die veilig en vertrouwd is.

Concreet betekent dit dat we beginnen met een laagdrempelige kennismakingsactiviteit (nee, géén rondje ‘stel jezelf even voor’ in groepsverband), en onze ervaring leert dat het daarna als vanzelf gaat. Is dat bij jou niet zo? Vind je het heel spannend? Stuur één van ons een berichtje, dan kijken we samen hoe we het voor jou fijn en ontspannen kunnen maken om je in een nieuwe groep te mengen.

Jullie zijn wel héél fel op paardenwelzijn...

Klopt. Wij geloven in waar we voor staan, en doen daar geen concessies in. Als je ons vreselijk extreme en nare mensen vindt, ga je het waarschijnlijk ook niet kunnen vinden met de andere aanwezigen op dit event. In dat geval verwijzen we je graag naar één van de netwerk-events die  voor de bredere hippische sector worden georganiseerd, daar zul je je waarschijnlijk een stuk fijner voelen.

Wat verstaan jullie onder 'paardvriendelijk'? Valt mijn manier van werken daaronder?

Als je die vraag stelt, waarschijnlijk wel! Je hoeft niet volledig bitloos, ijzerloos en zonder aversieven door het paardenleven te gaan.

Wat we wel belangrijk vinden, is dat je jouw klanten VOORUIT helpt op het gebied van welzijn. Als jij in jouw omgeving een voorloper bent, hebben we je er graag bij, ook al is onze wereld een beetje anders.

Ik begin nog maar net, ik ben een beetje bang voor Al Die Succesvolle mensen die gaan komen…

‘If you’re the smartest person in the room, you’re in the wrong room!’. Juist van mensen die al hebben bereikt waar jij naartoe wilt werken, kun je zó ontzettend veel leren. En iedereen was ooit waar jij nu bent, dus iedereen heeft daar begrip voor! In onze ervaring is onder welzijnsgerichte ondernemers de bereidheid elkaar te helpen echt enorm groot. We streven immers allemaal datzelfde na: een mooiere paardenwereld. Dus kom zeker, en laat je lekker inspireren en motiveren!

Ik ben al bijna Tony Robbins, zit ik niet tussen allemaal dummies?

Waarschijnlijk niet. Tenzij je de six figures (winst, niet omzet!) al met gemak binnentikt, heb je zeker weten nog ontwikkelpunten.

Misschien ben je op sommige gebieden verder dan de meeste andere aanwezigen, maar er zijn zeker ook gebieden waarop zij jou weer kunnen inspireren. Sowieso krijg je in gesprekken met anderen vaak weer goede input over wat klanten wel of niet weten. Hier heb je zelf vaak een blinde vlek op (zaken voelen bijna té simpel om te delen), en het is heel waardevol om andermans visie hier eens op te horen.

Je gaat sowieso naar huis met een strakke contentplanning én beeldmateriaal voor de komende tijd, dus wat heb je te verliezen?

Mijn bedrijf loopt al als een zonnetje en mijn strategie ligt al klaar tot 2030! Heb ik hier dan wel wat aan?

Al heb je echt he-le-maal niks meer te leren, dan nog wil je hierbij zijn! Al is het alleen maar om je licht te laten schijnen voor al die andere mensen die nog moeten leren wat jij al weet, ouwe goeroe die je bent.

Nee, alle gekheid op een stokje… Juist als je al wat verder bent, zul je weten hoe waardevol dit soort dagen zijn. Even afstand van de dagelijse realiteit van  je bedrijf, weer terug intunen op je zielsmissie, en met een frisse blik kijken naar je planning en doelen is elke keer opnieuw weer waardevol!

Ik maak zelf al regelmatig moodboards. Wat voegt deze dag toe?

Gezelschap en herkenning! In je eentje visionboards maken is heerlijk, maar de energie van een groep gelijkgestemden is ontzettend warm en fijn. Natuurlijk kun je alleen ook prima zo’n board maken… maar waarom zou je alles in je eentje doen als het ook samen kan?

Nog even in het kort

Op 26 november vindt in Aarschot de een inspirerende en verbindende dag plaats speciaal voor ondernemers die zich inzetten voor paardenwelzijn. Voor 100 euro ben je erbij. Kom je samen met iemand anders? Koop dan een duo-ticket voor maar 175 euro.

Het programma duurt van 10:00 tot 16:00 en het thema van deze dag is je dromen en doelen voor 2023. Je gaat lekker praktische aan de slag met een visionboard en jouw strategie voor volgende jaar.

Wil je erbij zijn? Schrijf je dan zo snel mogelijk in. Er zijn maximaal 30 plekken beschikbaar. Je schrijft je in door onderstaand formulier in te vullen. Zodra je de factuur betaalt die je daarna ontvangt, is je inschrijving definitief.

Enkel ticket of duo-ticket?

4 + 13 =

Veelgestelde vragen

Waar vindt de dag plaats?

We zijn deze dag te gast bij een rustige en sfeervolle locatie in Aarschot.

Hoe laat beginnen we?

We beginnen om 10 uur. Vanaf half 10 ben je welkom voor een lekker bakje koffie of thee.

Tot hoe laat duurt de dag?

We ronden het programma om 4 uur af. Daarna kun je nog lekker even blijven plakken voor een gezellige borrel, om nog verder te verbinden met al die leuke mensen die aanwezig zijn. Zie je dat niet zitten en ga je liever rustig op tijd naar huis? Dan is dat uiteraard ook helemaal goed.

Waar kan ik parkeren?

Je kunt parkeren op het terrein van de locatie. Hier is voldoende gratis parkeermogelijkheid aanwezig.

Hoe werkt de betaling?

Nadat je je opgeeft, ontvang je van Shari een factuur. Deze betaal je, en dan zetten we je op de gastenlijst. Hiermee is je plek gereserveerd. We nemen geen tickets terug, maar mocht je op een later moment toch niet kunnen komen dan mag je je ticket doorverkopen. We kunnen hier eventueel in bemiddelen, maar de eindverantwoordelijkheid ligt bij jou.

Ik heb dieetwensen.

De lunch is sowieso vegetarisch. Heb je andere wensen, bijvoorbeeld vegan of glutenvrij? Geef deze ruim op tijd (maar uiterlijk 1 oktober) aan ons door, dan kijken we wat er mogelijk is.

Wat is er inbegrepen in de prijs?

Koffie, thee, water, en natuurlijk de lunch. Wil je iets anders drinken? Dit kun je op de locatie bijkopen. Drankjes tijdens de aansluitende borrel zijn op eigen kosten, evenals het avondeten.

Hoe ziet het programma eruit?

9:30 – ontvangst met koffie/thee
10:00 – opening programma
10:15– 10:45 kennismakingsactiviteit
11:00 – 13:00 workshop contentcreatie

13:00 – 14:00      LUNCH

14:00 – 15:30 aan de slag met je beeldbank
15:30 gezamenlijke afsluiting

Aansluitend: borrel en avondeten (beiden op eigen kosten)

Kan ik in de buurt overnachten?

Jazeker! Je moet deze overnachting wel zelf regelen, maar we geven je (op aanvraag) graag wat tips en mogelijkheden.

Ik kan deze datum niet. Komt er een herhaling?

Waarschijnlijk niet. Of althans, niet specifiek in deze vorm op deze plek. We zijn wel voornemens meerdere dagen te organiseren, maar die zullen weer een ander thema hebben en op een andere locatie doorgaan.

Staat jouw vraag er niet bij? Mail naar info@moniquedorst.nl.